VM i Døds 2017

Photo Credit – Dag Oliver – relaxedsports.com-9617
Vm 1245×856
Vm 1240×856
vmDods 1240×856
1240×856
vm1240x856
Untitled-1
1240x856v2
ccc

Kategori:

Brand, Experience

Kunde:

Det Internasjonale Dødseforbundet

Dato:

september 21, 2017

VM i Døds 2017

Den 19. August 2017 gikk VM i Døds av stabelen på Frognerbadet. 6. Sans hadde nok en gang gleden av å arrangere i samarbeid med Det Internasjonale Dødseforbundet.

SE ÅRETS VIDEO HER

I år ønsket vi å øke opplevelsen for både publikum og utøvere. Årets begivenhet hadde derfor den største tekniske produksjonen noensinne. Vi utnyttet hele Frognerbadet – med inngang gjennom hovedinngang. Halve Frognerbadet var rigget som et ”festivalområde” med innhold fra våre samarbeidspartnere. Førstepremien til årets verdensmester – en bil fra Citroen(!) – tronet selvfølgelig området, i tillegg til konkurranser, servering og annet relevant innhold fra våre samarbeidspartnere. Alt i en rød tråd.

Inne på bassengområdet kunne gjestene nyte mat og drikke fra våre partnere. En 50 kvadratmeter storskjerm viste konkurransen live, med slow-motion repriser av hvert hopp og egenutviklet grafikksystem. Her kunne også publikum stemme frem sine favoritter fra tribunen. Publikumsstemmene telte som en av 6 dommerstemmer. I år var det en publikumsrekord med over 3000 tilskuere tilstede.

Årets VM i Døds har hatt en stram kommunikasjonsplan, før – under – og etter. Konkurranser fra VM i Døds og alle partnere ble gjennomført i flere kanaler i forkant av arrangementet. Alt fra VIP opplevelser på arena, til egne tilbud på varer fra våre partnere. Årets mediepartner var Snapchat og dødsingen ble distribuert til USA, UK, Canada, Australia, India, Sverige, Norge, Danmark, Irland, Finland med fler. Snapchat ga alene over 60 millioner views world wide. Sendingen fra storskjermen ble også sendt på lineær TV i flere land og livestreamet i flere digitale flater. Alle de store norske gjorde gode vinklinger på årets VM. Alt fra live sending på TV2 nyhetene, til massivt redaksjonelle omtale med blant annet 15 sider i A-magasinet med flere av årets dødseprofiler.

Les mer: 

 

 

Foto; Dag Oliver / relaxedsports.com