Mysteriet i Atea City

Atea_1240x865_7
Atea_1240x865_5
Atea_1240x865_9
Atea_1240x865_1
Atea_1240x865_3
Atea_1240x865_2
Atea_1240x865_4
Atea_1240x865_10

Kategori:

Experience

Kunde:

Atea Norge

Dato:

mars 10, 2017

Mysteriet i Atea City

Linda Byrknes

Mysteriet i Atea City –  internt fokus på samhandling og lansering av ny strategi.

Hvordan skape engasjement, lagånd, lansering av nye mål, ny strategi med krav om effektiv implementering og merkbar effekt? Hvordan få til samhandling på tvers av ulike avdelinger og fagområder i tillegg til å bygge kultur på tvers av selskapets mange avdelinger?  – I tillegg til å gi ansatte en helt rå opplevelse av merkevaren Atea – helt utenom det vanlige? 6.Sans tok utfordringen med å tenke helt nytt rundt Atea sitt Landstreff for januar 2017. Konseptet «Mysteriet i Atea City» ble skapt.

Strategispill

Vi startet med å engasjere de ca. 1600 ansatte allerede i september 2016. Hensikten var å motivere til ny retning for selskapet og samtidig avdekke hvor godt målgruppen kjente til mål og strategi fremover. Resultatene viste raskt hvor land lå og behovene ble identifisert. 

Vi lanserte et ”strategispill” hvor alle måtte samhandle om å svare på spørsmål og løse oppgaver rundt selskapets strategi. Det ble kåret delvinnere underveis og vinnerlaget vant fordeler på det store Landstreffet i januar 2017.

Lansering av ”Mysteriet i Atea City”

Allerede i november ble ”Mysteriet i Atea City” lansert internt. De ansatte på hovedkontoret i Oslo ble introdusert for en overraskende hendelse og det hele ble delt via live overføringer til landets øvrige avdelinger. Opptakten til Landstreffet 2017 var i gang.

Partnerinvolvering og spill

Et omfattende arbeid ble iverksatt parallelt med lanseringen av ”Mysteriet i Atea City” internt og eksternt. Partnere av Atea ble involvert og fikk en rolle i et interaktivt spill som skulle gjennomføres under Landstreffet. 6.Sans stod for informasjon og oppfølging, samt leveranse av materiell på ulike hoteller og stands i bybildet i ”Atea City”.

Karlstad var valgt som destinasjon i forbindelse med arrangementet og ble for anledningen omdøpt til «Atea City».  En vellykket arena for et komplekst arrangement.

6.Sans gjennomførte et arrangement med høyt fokus på aktiviteter i alle faser og leverte faglig coaching, presentasjonsforbedringer, teknisk avvikling i tillegg til samhandlingsaktiviteten” Mysteriet i Atea City”.