Fest og sånn?

Fest bilde- 1240×865
Fest bilde- 1240×865

Kategori:

Aktuelt

Dato:

juni 16, 2017

Fest og sånn?

Andrea Finseth

Når jeg møter nye mennesker, spør de meg ofte om hva jeg jobber med. Da svarer jeg: Jeg jobber i 6.Sans som leverer merkevareopplevelser. Et Brand Story Experience byrå, hvor vi jobber med store og små Experience Eventer, strategisk merkevarebygging, reklame og historiefortelling som skaper sterke merkevareopplevelser

 

Jeg får et litt usikkert og høflig smil tilbake.

 

Så du lager fest og sånn”.

  • Ja, men det er ikke helt hva….(Avbryter):

  ” Jeg har jo bursdag om noen dager, da kan jo du fikse det for meg”.

  • Ehh, tja, jo det kunne jeg sikkert gjort. Men..

 

Før de rekker å spørre meg videre, noe de som regel ikke gjør, begynner jeg å fortelle hva Experience går ut på.

 

Hør her, hvis du er interessert, så skal jeg prøve å forklare hva forskjellen er på tradisjonelle Event og Experience kommunikasjon ”.

 

Event og Experience markedsføring har hovedsakelig to separate taktikker som merkevarer kan bruke som en del av en større markedsplan. Og hva er forskjellen?

Det har med engasjement, opplevelse, mål og tid å gjøre.

 

En av de største forskjellene handler om hva slags taktikk som engasjerer publikum. eventmarkedsføring bruker ofte en enveiskommunikasjon hvor merkevaren snakker direkte til målgruppen. Du har sikkert deltatt i et event hvor du passerte flere stands hvor det ble delt ut brosjyrer om et selskap? En form for enveiskommunikasjon som ofte brukes på et event. Det deles ut informasjon til deltageren, men forbrukeren er ikke en aktiv del av samtalen.

 

Experience markedsføring eller også kalt opplevelseskommunikasjon er en toveiskommunikasjon. Dette gjør det mulig for en merkevare å samhandle/ interagere med kunder for å lære mer om merkets produkter og tjenester, og deretter høre hva kunden har av innspill. Experience markedsførere ønsker å skape muligheter hvor kunden kan involvere seg og dermed automatisk få et sterkere forhold til merkevaren.

 

Tenk på den siste gangen du dro på en konsert. Du og tusenvis av andre musikkelskere som fylte arenaen samtidig og som gjennomgikk samme show – forlot også stedet med den samme opplevelsen.  Dette er den typiske opplevelsen folk får når man drar på et event.

 

I våre Experience Events vil du oppleve å bli engasjert tidlig i prosessen i form av spill- eller andre oppgaver. Når du kommer på eventet vil du oppleve at alle sansene er tilstede; smake på maten, lukte på stemningen, føle på elementene, lytte til musikken/historien og se på fantastiske komponenter. Hver deltager vil få et unik minne av opplevelse.

Hver gjest i et Experience event vil forlate eventet med et unikt minne av den individuelle opplevelsen de hadde.

Dette er en del av magien som Experience markedsføring kan gi deg.  

 

Et event for oss i 6. Sans, er ikke partyfiksing. Vi går dypere inn og får en bred innsikt hos kundene våre. Vi lager konsepter som skal overraske, skape følelser, engasjere, skape god intern kultur og uforglemmelige minner. Vi ønsker å skape en stolthetsfølelse slik at deltagerne blir gode ambassadører for egen bedrift eller merkevaren.

Og ikke minst – skape Wow faktoren som sitter igjen i lang tid. Vi skaper sterke merkevareopplevelser.

 

Jeg er stolt av å jobbe i et ekte Brand – Story – Experience byrå, hvor vi skaper den 6.Sans.