Brunostene fra TINE

6Sans_Case_poster
6Sans_Case_VGTV
6Sans_Case_web
Brunost_Case_Screenshot_film_2
Brunost_Case_Screenshot_film_3
Brunost_Case_Screenshot_film
Brunost_Case_Store

Kategori:

Story

Kunde:

TINE og Moods of Norway

Dato:

januar 17, 2017

Brunostene fra TINE

Brunostene fra TINE var ikke like «top of mind» hos yngre målgrupper som tidligere, og stor-forbrukerne av Brunost har blitt eldre. Brunosten skulle frem fra plassen bakerst i kjøleskapet til å skinne i front.

Løsningen for dette handlet om design, verdier, kommunikasjon og relevant kontekst. Og det gode samarbeidet. Det er her Moods of Norway kommer på banen. Et norsk ikon, det også. Drevet frem av en filosofi som er dypt forankret i norske tradisjoner. En internasjonal merkevare basert på tradisjoner fra Stryn og kjærligheten til Bestemor. Moods of Norway lever av å revitalisere ikoner og gamle tradisjoner ved å sette dem inn i en ny kontekst. Og nå stor Brunosten for tur!

Konseptet «It’s Hip to be Square» og den rosa innpakningen er en hyllest til det norske, til tradisjonene og til hverdagen. Budskapet er at det er helt OK å være litt ordinær og A4, og heller la brunosten være motvekten til hverdagspresset. Og det nye designet kan ikke unngå å få en synligere plass, det være seg i butikkhylla eller hjemme hos forbrukerne. Målet var å få målgruppa til å spise mer Brunost, gjerne hver dag.

Selve samarbeidet ble lansert i oktober 2015, med pressedekning. Selve kampanjen ble rullet ut da den nye pakningen kom i butikk i februar 2016. Tall fra TINE vier en meget positiv økning i salg den første kampanjeuken – en positiv økning som TINE ASA aldri har sett maken til, og langt fra hadde forventet.