Bavaria Ambassadors

6Sans_Case_2
6Sans_Case_3
Bavaria_Case_1

Kategori:

Brand

Kunde:

Bavaria

Dato:

januar 18, 2017

Bavaria Ambassadors

Bavaria lanserte i slutten av 2014 sin nye merkevarestrategi. Strategien fikk navnet «Next Level» og fokuserte på hvordan Bavaria skulle ligge et nivå foran og over konkurrentene i bilforhandler bransjen.

6.Sans ble engasjert som byrå for å kommunisere den nye strategien. Vi var tydelige på at dersom Bavaria skulle opprettholde sin kredibilitet med den nye strategien, måtte den implementeres internt før man begynte ekstern kommunikasjon.

Ett av de viktigste tiltakene vi gjennomførte for å implementere strategien internt var å lansere Bavaria Ambassadors. Hvert år skal en utvalgt ansatt fra hver av Bavaria sine 14 forhandlere igjennom et uforglemmelig program hvor man lærer om merkevaren Bavaria og «Next Level». Hvert ambassadør-kull velges for ett år av gangen og skal samarbeide om et felles mål, for implementering hos deres respektive forhandlere. Hver enkelt ambassadør stemmes frem lokalt av sine egne kolleger.

Årets kull er godt i gang med implementeringen av «Next Level» og responsen har vært utelukkende positiv.