Bak På Bussen

Kategori:

Brand

Dato:

september 26, 2017

Bak På Bussen

Rød løper, piccolo som hilser deg velkommen og nye dører som åpner seg. For en deilig dag å laste ned Brakar sin reise og billett app. Vi utførte et stunt for kunde som ønsker å effektivisere og optimalisere kundeopplevelsen. Tidligere har påstigning på bussene kun vært foran med billettsjekk hos sjåfør. Nå ønsker de å åpne opp dørene bak slik at passasjerene med billett på mobil-appen kan komme raskere på. Målet er å skape mindre kø og økt trivsel for passasjerene.

Tidlig på morgenen tok vi i bruk ytterpunkter av sentrum og plasserte piccoloene våre. Kl. 07.00 stod de klare med sine sjarmerende smil og røde løpere. Deretter fikk de følge med bussene på en tur rundt i byen og rulle ut den røde løperen underveis. Til slutt plasserte de seg på Bragernes torg og Strømsø torg, midtpunktene av sentrum, hvor de sammen inviterte passasjerene inn til en ny tid som Brakarpassasjer. Vår designer in-house hadde gjort det visuelle uttrykket for kampanjen. Bybussene ble foliert med kampanjen Gå-På-Bak, som ble plassert på og over de bakerste dørene. Nettopp for å trekke blikket ditover.

Vi opplevde engasjement og nysgjerrighet. Det var ingen tvil om at piccoloer på gaten er et sjeldent syn. Den røde løperen skapte et eksklusivt inntrykk av å bli med på den digitale ferden. Samtidig så vi det som et trivelig initiativ for alle uansett.

Stuntet ble dokumentert på film og blir publisert på kundens egne sosiale medier, slik som facebook. Dette er for å informere til flere enn akkurat de som fikk det med seg under dagen.