6 trinn til Brand Story Experience

Kategori:

Aktuelt

Dato:

november 7, 2016

6 trinn til Brand Story Experience

I 6.Sans setter vi alltid ned et tverrfaglig team fra våre kompetanseområder for å finne ut av hva kundens utfordringer er og hvordan vi skal gå frem for å løse oppgavene. Vår BSE analyse er et viktig verktøy for å skape innsikt og forståelse – og for å kunne se hvordan vi skal angripe den konkrete problemstillingen for å få best mulig uttak.

Når vi har innsikt i merkevaren, kan vi utvikle en god ide eller et godt konsept. Først da har vi et godt utgangspunkt for å kunne skape rå merkevareopplevelser!

1. BRAND

Det første vi gjør er å få innsikt i kundens merkevare. Det er essensielt å sette seg inn i merkevaren for å kunne skape god kommunikasjon. Hvordan ser merkevarestrategien ut, hva deres verdiene og løfter?

Våre eksperter i Brand har utviklet velutprøvde teorier for merkevareprosess. modell.

2. IDE OG KONSEPT

I 6.Sans har vi en egen innovasjons og idélab. Vi har utviklet en egen metode som vi kaller 6.Sans syretest, for å sikre at vi kommer opp med en ide som både er strategisk forankret og ”on brand”.

Er idéen unik, er den spesiell, kan den gi en rå merkevareopplevelse? Dersom den er det vil vår konseptutvikler ta tak i den og utvikle et godt begrunnet konsept.

3. STORY

Nå har vi fått innsikt og forståelse i merkevaren, og det er på tide å være kreative! Vi kommer fra en utradisjonell verden og har troen på utradisjonelle løsninger – da husker målgruppen og forbrukeren det bedre og har disse assosiasjonene til merkevaren. Vi kommer aldri til å bli best på å lage tradisjonelle uttak, som TV reklame alene. Vi konsentrerer oss om å være gode på utradisjonelle event og opplevelsesbaserte uttak. Vi er knallgode på Co branding, content og kampanjer. Fordi vi ikke fokuserer på å være gode på alt. Og fordi vi er flasket opp på opplevelsesbasert kommunikasjon. Enten den er digital eller analog. Vi tenker helhet.

4. KANALER OG DISTRIBUSJON

Når vi skaper historier, og konsepter, gjelder det å distribuere engasjementet så effektivt som mulig. Derfor jobber vi multi kanal med våre verktøy for å planlegge den mest effektive miksen på tvers av egne, fortjente og kjøpte medier.

I jungelen av ulike kanaler gjelder det for en merkevare å finne en partner som forstår de ulike kanalene og som tenker utradisjonelt på bruken av dem – slik at det blir husket selv etter at kampanjen er ferdig.

5. EXPERIENCE

Uansett hvor god en idé er, så kommer man til kort hvis man ikke behersker gjennomføringen til fingerspissene. Vi tar ansvar for hele prosessen fra ide til prosjektledelse, produksjon, kvalitetssikring, gjennomføring og sist men ikke minst, evaluering.

Enten det er en merkevare prosess, gjennomføring av en kampanje eller et event, er en av våre største styrker selve gjennomføringen. Prikkfri, med de rette menneskene på jobb. En god plan og mennesker som brenner for sin egen og din merkevare skaper magiske øyeblikk. Vi har erfaringen og kunnskapen, men ikke minst viljen til å levere det lille ekstra!

6. EVALUERING

For oss i 6.Sans står måling og evaluering sentralt i enhver prosess. Vi vil alltid bli bedre og lære av det som fungerer best. Effekten sammen med oppmerksomheten og engasjementet som er skapt er viktige nivåer for oss å måle etter. Resultatene og erfaringene bruker vi aktivt til å forbedre og tilføre ny innsikt i senere leveranser.

Vi er opptatt av gode samarbeid og vi har tro på at solid samarbeid med kundene våre er helt avgjørende for å lykkes. Med evaluering og tilbakemelding får vi nødvendig læring samt viktig dokumentasjon av gjennomført arbeid. Sammen med  våre kunder, ansatte og samarbeidspartnere skal vi gjennom evaluering bli bedre for hver gang.